سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیم و کابل اعتماد

چگونه طراح مد شویم؟

آیا طراحی مد حرفه‌ای خوب است؟ یکی از مشاغل بسیار خلاقانه و مورد تقاضا در جهان، طراحی مد می‌باشد. کسانی که عاشق مطالعه روندهای مد، طراحی طرح‌های جدید و خلاقانه در دنیای مد می‌باشند.
نمی‌دانید چگونه می‌توان حرفه‌ای را در طراحی مد شروع کنید؟

خب، برای شروع کار در این زمینه باید یک مدرک دیپلم و یا مدرک طراحی پایه را داشته باشید تا در یادگیری پیچیدگی‌های طراحی لباس و پوشاک و مطالعه آخرین روندها، به شما کمک کند.

مهارت‌های عالی تجاری:

برای اینکه بتوانید در بازار کار خود فعالیت دائم و همیشگی داشته باشید، باید انگیزه کاری داشته باشید. برای این کار شما باید بدانید که بودجه کار خود را چگونه تامین کنید و استعدادهای خود را به بازار عرضه کنید.

باید ایده فروش داشته باشید تا محصولات شما بیشتر مورد توجه و استقبال مشتری قرار بگیرد.
برای توسعه تجارت خود، باید همکاری نزدیک با مشتریان خود داشته باشید تا با سلایق آنها آشنا باشید
از آنجا که هر مشتری بودجه خود را دارد، با در نظر گرفتن این نکته می‌توانید روی هدف خودتان تمرکز کنید.

بروزرسانی روندها:

برای اینکه بتوانید از روند بازار مطلع شوید، مرتب خود را به روز کنید. وقتی از آخرین الگوهای مد، طرح‌هایی که مردم چشم به راه هستند، باخبر باشید می‌توانید طراحی بهتری داشته باشید. در این زمینه حتما در نمایشگاه‌های تجاری حضور پیدا کنید.

داشتن یک تیم خوب :

طراحی برای تولید، شامل گروهی می‌باشد که اعضاء تیم زیادی دارند. هیچ پروژه‌ای به راحتی انجام نمی‌شود. برخی در خیاطی، برخی در طراحی  و برخی در ساخت الگو نقش و مهارت دارند، وقتی در یک تیم از تمامی افراد با مهارت‌های متفاوت استفاده شود، مسلما نتیجه کار بهتر خواهد بود.
در تمامی موارد شما باید بدانید که چگونه با اعضاء تیم برخورد کنید و لازمه این کار نیازمند هماهنگی مناسب است.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید:

در زمانی که صرف هزینه برای بازاریابی یا روابط عمومی گزینه‌ای نیست، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بهترین دوست شما باشند. ایجاد یک هوادار قوی در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مندی از نوعی نفوذ است که می‌تواند همه تفاوت را در زمان پیشرفت شغلی ایجاد کند. شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که 100? رایگان به نمایش بگذارید که شما کی هستید و در مقابل مخاطبان جهانی چه کاری انجام می‌دهید. رسانه‌های اجتماعی یک بستر بازاریابی فوق العاده قدرتمند است که در مقابل پول شما فقط وقت شما را می‌طلبد.

توانایی تجسم خوب:

یک طراح خوب می‌تواند لباس را قبل از اینکه خودش بکشد، تجسم کند. چنین افرادی قبل از اینکه بتوانند آن را روی کاغذ بیندازند، از جزئیات و الگوهای طراحی مد بسیار مطمئن هستند.

ایجاد حس رقابتی :

افرادی هستند که همیشه تلاش می‌کنند بهتر از همسالان خود عمل کنند. چنین افرادی همیشه سخت کار می‌کنند و سعی می‌کنند تفاوت جزئی ایجاد کنند. این به عنوان حس رقابت پذیری نشان داده می‌شود.
اگر چنین  حسی  ندارید، سعی کنید این نگرش را از همان ابتدا ایجاد کنید.

سبک برند یا امضاء انحصاری:

حالا شاید از خود بپرسید که این چه ارتباطی با طراح بودن دارد. شاید مشاهده کرده باشید که هر طراح الگوها و سبک‌های خاص خود را دارد که برای آنها منحصر به فرد است.

شما می‌توانید در مورد برند مختص هر طراح مطالعه کنید تا ببینید چگونه آن را به ثبت رسانده‌اند. چالش‌های آنها چه بوده و هست و چگونه سبک مختص خودشان را، اتخاذ می‌کنند. در نهایت در بازار مارک و برند می‌شود. دانستن این موضوع به شما کمک می‌کند تا سبکی مختص خودتان بسازید و توسعه بدهید.

تصمیم‌گیری در مورد مسیر هدف خودتان :

قبل از شروع در مسیر طراحی مد، باید هدفی را برای خودتان مشخص کنید. به عنوان مثال: شما علاقه‌مند به لباسهای آماده، لباس‌های سازگار با محیط زیست، تولید انبوه و غیره هستید.

به جواب مثبت یا منفی هریک با تامل فکر کنید تا بدانید چه چیزی برای شما مناسب می‌باشد و آن را دنبال کنید.

به این ترتیب می‌توانید شاخه تخصصی خود را پیدا کنید و بینید اشتیاق شما کجاست.
شاخه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، مانند: لباس بافتنی، لباس دخترانه، لباس عروس، لباس روز زنانه، لباس شب زنانه، طراحی لباس برای سینما، برای تبلیغات و غیره…

انعطاف پذیر باشید:

سعی کنید گزینه‌های انتخاب محل کار خود را محدود نکنید. ممکن است نگاه و انتخاب شما برای محل کار، همان شهر محل سکونت شما باشد. اما اگر در شهر یا حتی کشور دیگری کار کنید، شانس بیشتری برای تامین موقعیت شغلی دارید. حتی اگر موقعیتی به شما پیشنهاد شود که احساس می‌کنید زیر مجموعه تجربه و تخصص شماست، به یاد داشته باشید- شما می‌توانید تجربه و مهارت بیشتری کسب کنید.

منبع: ربانی