سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیم و کابل اعتماد

کابل شیلددار برق چیست و چه کاربردری دارد؟

کابل شیلد نوعی کابل دارای لایه خارجی محافظ است که بیشتر در کارخانه‌ها و اماکن صنعتی برای جلوگیری از تداخلات امواج الکترومغناطیسی و ایجاد نویزهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ در صورت استفاده نکردن از کابل شیلد دار در مدارات کنترل و فرمان، تداخل امواج و ایجاد نویز باعث می‌شود که داده‌ها و اطلاعات انتقالی تغییر پیدا کرده و سیگنال دریافتی را با خطا مواجه کنند. به طور کلی سیم و کابل نقش بسیار مهمی را در صنعت برق ایفا می‌کنند و محصولات تولید شده در این زمینه کاربردهای متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم درباره کابل شیلد، انواع کابل شیلددار، مزایای کابل شیلد دار، قیمت کابل شیلد و خرید کابل برق شیلددار از فروشگاه آنلاین الکتریکی صحبت کنیم.

کابل شیلد چیست؟‌

قبل از توضیح درباره کابل‌های شیلد ابتدا شما را با تعریف کابل آشنا می‌کنیم. کابل یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد و ضروری در صنعت برق است که از سه بخش شامل سیم هادی، عایق و زره تشکیل شده است. سیم هادی به وسیله عایق پوشانده شده و توسط زره از آسیب‌های احتمالی از طرف عوامل بیرونی در امان می‌ماند. جنس هادی معمولا از مس ساخته می‌شود و موظف است که جریان الکتریکی را هدایت کند‌. کابل شیلددار یکی از انواع مختلف کابل برق است که در داخل آن یک لایه محافظتی وجود دارد. کابل‌های برقی معمولی این لایه محافظ داخلی را ندارند.

برای ساخت  لایه محافظتی کابل شیلد از پلیمرهای رسانا، روکش‌های قلع یا سرب و نوار مسی استفاده می‌شود‌. ضخامت کابل‌های شیلد دار از ضخامت کابل‌های معمولی بیشتر است و از انتشار نویزها و امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از تجهیزات جلوگیری می‌کند‌.‌ این نوع کابل جهت تبادل سیگنال‌های دیجیتال و انتقال سیگنال‌های آنالوگ استفاده می‌شود‌. در واقع با استفاده از این نوع کابل از مدار انتقال اطلاعات در مقابل تداخلات مغناطیسی و نویزهای بیرونی محافظت خواهد شد. امواج الکترومغناطیسی عملکرد مدارهای الکتریکی را تحت تاثیر قرار داده و گاهی باعث توقف مدار می‌شوند. این امواج حتی روی عملکرد رادیو، تلویزیون و موبایل نیز تاثیر منفی دارند‌. به همین دلیل لازم است که در مکان‌های صنعتی به جای استفاده از کابل‌های معمولی کابل شیلد دار به کار برده شود.

چند نوع کابل شیلد در بازار عرضه می‌شود؟‌

کابل شیلد در دو نوع بافته و فویلی در بازار موجود هستند و استفاده از آن‌ها در محیط‌های صنعتی رایج است. در این بخش قصد داریم ویژگی‌های کابل شیلددار بافته شده و کابل شیلد دار فویلی را توضیح دهیم. 

کابل برق شیلددار فویلی ( Foil)

کابل شیلددار فویلی دارای یک ورقه نازک از جنس فلزاتی مانند آلومینیوم و مس است که با اتصال به حامل پلی استری باعث بهبود بخشیدن به قدرت سیم می‌شود. در بین بسیاری از افراد این نوع کابل با نام کابل‌های شیلد دار نواری شناخته می‌شود‌‌. کابل فویلی از سیم رسانای احاطه شده در دور خود به میزان صد در صد محافظت می‌کند. به دلیل ظرافت زیاد فویل‌های استفاده شده در داخل این کابل کار کردن با آن سختی‌های خاص خود را دارد. سبکی، قیمت ارزان، انعطاف‌پذیری پایین، از دست دادن پوشش در صورت خم شدن مکرر از ویژگی‌های دیگر این نوع ‌کابل می‌باشد‌.

کابل برق شیلددار بافته شده (braided)

کابل شیلد بافته شده بیشتر در مکان‌های صنعتی کاربرد دارد و از شبکه سیم‌های مسی بافته شده تشکیل شده است. با وجود پوشش کمتر مقاومت این کابل از کابل‌های فویلی بسیار بیشتر می‌باشد و میزان محافظتی که در برابر امواج الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند، برابر با 70 الی 90 درصد است. میزان محافظت کابل شیلددار بافته شده به شدت و نوع بافت سیم مسی آن بستگی دارد. توجه داشته باشید که رسانایی سیم‌های مسی از آلومینیوم بیشتر است و در مقابل آسیب‌های داخلی مقاوم‌‌تر هستند. قیمت بالا، وزن سنگین، انعطاف پذیری پایین نسبت به کابل فویلی و عملکرد موثرتر از ویژگی‌های دیگر کابل‌های شیلد بافته شده می‌باشد.  

کابل شیلد چه مزایایی دارد؟

کابل‌های شیلددار نسبت به کابل‌های معمولی طول عمر بیشتری دارند و به دلیل داشتن لایه محافظتی داخلی در برابر ضربه‌های مختلف مقاومت بالایی دارند. از انواع مختلف کابل برق شیلددار را می‌توان در هر شرایطی آب و هوایی مانند طوفان، سیل و غیره استفاده کر‌د. طول عمر کابل‌های معمولی با قرار گرفتن در مکان‌های مرطوب به شدت کاهش می‌یابد اما کابل‌ شیلد در برابر رطوبت نیز مقاوم هستند. تنوع بالای کابل‌های شیلد این محصولات را به یک محصول محبوب و کاربردی تبدیل کرده است‌.‌ این کابل‌ها برخلاف کابل‌های قدیمی از ایجاد اختلال در انتقال داده‌ها و اطلاعات به دلیل وجود امواج الکترومغناطیسی جلوگیری می‌کنند، زیرا در ساخت آن‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده شده است. عدم دریافت امواج مختلف الکترومغناطیسی،جلوگیری از تشکیل لایه‌های رسانا و امواج، انعطاف‌پذیری بالا، برخورداری از استحکام کششی، مقاومت بالا در برابر آسیب‌های فیزیکی و مکانیکی و دوام بالا از مزایای دیگر این کابل‌ها به شمار می‌روند.

قیمت کابل شیلد به چه عواملی بستگی دارد؟

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت کابل شیلد میزان کیفیت آن است. کیفیت بالای این محصول در افزایش طول عمر و کاربرد آن نیز موثر است. متراژ کابل مورد نیاز، کاربرد کابل، نوع کابل، برند تولید‌ کننده، محل فروش و نحوه خرید کابل برق شیلددار عوامل دیگری هستند که تاثیر مستقیمی روی قیمت کابل شیلد دارند. این نوع کابل به دلیل قدرت محافظتی بالاتر نسبت به سایر کابل‌ها گران‌تر است.

خرید کابل برق شیلددار از فروشگاه آنلاین الکتریکی

فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی زیادی در سطح تمام شهرها وجود دارد، اما از بین این فروشگاه‌ها همواره سعی کنید که معتبرترین فروشگاه را انتخاب کنید. برای خرید انواع مختلف می‌توانید به سایت فروشگاه آنلاین الکتریکی مراجعه کنید. این فروشگاه به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی تمام محصولات خود را با قیمتی بسیار مناسب، با بهترین کیفیت و با رعایت استانداردهای لازم به مشتریان عرضه می‌کند. با ورود به سایت این فروشگاه به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه‌های اضافی می‌توانید انواع کابل را از لحاظ جنس و قیمت بررسی کنید و در نهایت محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری نمایید. ارائه مشاوره رایگان در خصوص خرید انواع کابل و سیم، داشتن مناسب‌ترین قیمت‌ها در بازار، ضمانت اصل بودن محصولات و ارائه گارانتی اصالت کالا جزء مهمترین مزایای خرید از فروشگاه آنلاین الکتریکی می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی https://electricy.ir/ مراجعه نمایید.

کابل برق شیلددار فویلی