سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیم و کابل اعتماد

بهتری برند سیم و کابل کدامند؟

قبل از اینکه ادامه این مقاله بخوانید لطفا به این مطلب توجه کنید که عمده پارامتری که در کیفیت سیم و کابل مطرح می شود قیمت مس که ناشی از قیمت مس جهانی و قیمت ارز در کشور ایران می باشد و پارامتر بعدی جنس گرانول مصرفی در در عایق به کار رفته در سیم وکابل می باشد.

پس می توان نتیجه گرفت بهترین برند ها با رعایت استانداردهای اجباری سیم و کابل ناچارا از قیمت بالاتری نسبت به سایر برند ها می باشد.

از بین تمامی برندهای موجود در بازار از 3 برند زیر به عنوان برندهای مطرح می توان نام برد.

افشار نژآد خراسان

افشار نژاد خراسان

تاسیس شرکت صنعتی الکتریک خراسان )افشارنژاد خراسان(که در حوزه سیم و کابل فعالیت دارد، به سال 1345 باز می گردد. تاسیس این مجموعه با سابقه در شهر مقدس مشهد انجام شد. فعالیت این شرکت به نحوی بود که در عرض یک سال در حوزه تولید سیم و کابل در ایران مورد بهره برداری قرار گرفت.

شرکت افشارنژاد خراسان (صنعتی الکتریک خراسان) در بدو تاسیس خود، سیم های تابیده مسی را با خط تولید ایتالیایی روکش می کرد. این شرکت، کار روکش سیم ها را با استفاده از گرانول PVC وارد شده از کشور ژاپن انجام می داد. در سال های بعد، این شرکت  همچنان همکاری خود را با ژاپن ادامه داده و تحت نظارت ژاپن، اقدام به توسعه فعالیت خود نمود. شرکت صنعتی الکتریک خراسان در این زمان با دریافت تکنولوژی تولید کابل، تولید این محصول را اجرایی کرد.

شرکت خوشنام و معتبر افشارنژاد خراسان، جزء نخستین مجموعه هایی است که موفق به دریافت نشان استاندارد ایران ( (ISIRI که معادل  IEC 227 اروپا می باشد، شده است. محصولات تولید شده توسط این شرکت، بر اساس تقاضای مشتری بوده و مطابق با استاندارد هایی همچون استاندارد انگلستان BS، استاندارد بین‌المللی IEC، استاندارد آلمان VDE و… می باشد.

مجموعه افشارنژاد خراسان (صنعتی الکتریک خراسان) در حوزه مدیریت کیفیت، موفق شده در سال 2000، گواهینامه ایزو 9002 را از شرکت  SGS سوئیس، دریافت نماید. این شرکت در تولید محصولات با کیفیت و متنوع خود از دانش فنی روز دنیا بهره گرفته و تجهیزات پیشرفته و مدرن را مورد استفاده قرار می دهد. کیفیت و سلامت محصولات این شرکت سبب شده که در سال های متمادی در استان خراسان و به طور کلی در سراسر کشور؛ به عنوان تولید کننده برتر معرفی شود.

شرکت افشارنژاد خراسان با سابقه ای نزدیک به نیم قرن، به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح کشور در حوزه تولید سیم و کابل می باشد. شرکت صنعتی الکتریک خراسان مفتخر است که در سالیان خدمت، سلامت و کیفیت عالی را سرلوحه خود قرار داده است.

برخی از محصولات تولید شده توسط شرکت افشارنژاد خراسان عبارتند از:

  • کابل های افشان
  • کابل های کنترل و قدرت دارای عایق های XLPE و PVC
  • انواع کابل‌های شیلددار در دو نوع مسلح و غیر مسلح
  • سیم های خودرو
  • سیم و کابل های ساختمانی مختلف که در حوزه سیم و کابل فشار ضعیف هستند.
  • کانسنتریک ابزار دقیق، آیفونی، مخابراتی و… که در برابر حرارت و آتش، بسیار مقاوم هستند.

2- اعتماد کابل البرز:

اعتماد کابل البرز


شرکت اعتماد کابل البرز در حال حاضر با برخورداری از دانش روز در اختیار داشتن ماشین آلات مدرن تولیدی ، آزمایشگاه کنترل کیفیت مجهز ، نیروهای متخصص و ساختاری نظام مند و بااستفاده از مواداولیه با کیفیت  و پرسنل متخصص، محصولات خود را در بازارهای منتخب داخل کشور و برون مرزی مطابق با استانداردهای ملی و جهانی با در نظر گرفتن اصول مشتری مداری، دسترسی آسان، واقع بینی، دقت و سرعت در پاسخگویی، قانون مندی و اصول اخلاقی، کلیه نظرات دریافتی از سوی مشتریان را به صورت اثربخش  و کارا بدون هیچ گونه پیشداوری رسیدگی که گواه این امر دریافت گواهینامه استاندارد ملی ایران، دریافت گواهینامه9001-2015   ISO: در مدیریت کنترل کیفیت، به پشتوانه کیفیت و کارایی برتر محصولات خود مورد تایید توانیر و توزیع برق کثیری از استانهای کشور قرار گرفته است.

این برند با توجه به سابقه کوتاه در زمینه تولید سیم وکابل برق در ایران در جایگاه مناسبی از نظر کیفیت و قیمت رقابتی رسیده است به طوریکه می توان آن را در کنار دیگر برندهای قدیمی در بازار قرارداد.

سیم وکابل یزد

3- سیم و کابل یزد

شرکت به نام سیم و کابل یزد در سال 1359 و در زمینی به مساحت 86000 متر مربع تاسیس و مورد بهره برداری قرار گرفت. فعالیت این شرکت در ابتدا تنها محدود به تولید سیم در مقیاس کارگاهی بود. با گذر زمان و همسو با ساخت سالن تولید شماره 1 به مساحت 6000 متر مربع در سال 1361، تولیدات این شرکت تنوع بیشتری یافت. پس از گذشت چندین سال از فعالیت سالن تولیدی شماره یک در سال 1376، سالن شماره 2 در مساحتی به بزرگی 4800 متر مربع و با هدف ارتقای سطح کیفیت و تنوع محصولات و سرعت بخشی به خط تولیدات این شرکت به مجموعه اضافه شد.  

در راستای گسترش دامنه ی فعالیت و با هدف تولید کابل های با روکش سربی، شرکت سیم و کابل یزد سالن تولیدی شماره 3 خود را در زمینی به ابعاد 1000 متر مربع احداث نموده و تولیدات خود را در این زمینه آغاز کرد. همچنین این شرکت در سال 1382 تجهیزات مورد نیاز جهت تولید کابل های فشار متوسط را خریداری، نصب و راه اندازی کرد. این روند در ابتدا با نصب و راه اندازی تجهیزات تولید کابل های فشار متوسط مانند خط اسکرین و آرمورینگ و نیز خط تولید عایق کابل های فشار متوسط آغاز گردید و در ادامه در زمینه ی تولید کابل های فشار قوی گسترش یافت. موفقیت آمیز بودن روند تولیدات در این زمینه موجب شد تا شرکت سیم و کابل یزد نسبت به ساخت آزمایشگاه فشار قوی کابل یزد با توان 6000 ولت آمپر و ولتاژ 350 کیلو ولت اقدام نماید.

محصولات شرکت کابل یزد

شرکت سیم و کابل یزد به طور سالیانه 25000 تن تولیدات خود را که شامل محصولات متنوعی چون انواع سیم و کابل های مورد استفاده در مصارف عمومی، کنترل و ابزار دقیق، تلفن، کابل های صنعتی از نوع فشار ضعیف با عایق های PVC، EPR، PE، XLPE و… را روانه بازار می کند.  از دیگر محصولات تخصصی کابل یزد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کابل های مسلح و شیلد دار.
  • کابل سنسور.
  • کابل های ضد حریق با توانایی تحمل دمای 1000 درجه سانتیگراد.
  • انواع کابل های بدون دود که در ساخت آنها از مواد هالوژنه استفاده نشده است.
  • کابل های فشار متوسط در انواع تک و سه رشته ای از نوع هادی مسی و آلومینیومی به همراه عایق XLPE و زره سیم یا نوار.
  • انواع کابل های ضد آب از جنس نوارهای کوپلیمر.
  • کابل های غلاف سربی.
  • انواع کابل های خود نگهدار فشار متوسط و فشار ضعیف

 

منبع: https://ravandbazar.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%b3%db%8c%d9%85-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%a8%d9%84-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86%d8%af%d8%9f/87367/