سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیم و کابل اعتماد

سوالاتی که ممکن است دخترتان درباره عادت ماهانه بپرسند؟

ای دختران بیان این مسئله دشوار است که چگونه بدن آن‌ها در دوران بلوغ تغییر می‌کند. در ادامه سوالاتی که ممکن است دختران داشته باشند گفته شده است تا راحت‌تر بتوانند این موضوع را درک کنند و ابهامی در رابطه با این موضوع نداشته باشند.

چه زمانی دوره من شروع می‌شود؟

هیچ دختری شبیه هم نیستند و این بدان معنی است که وقتی بدن دخترتان آماده شود قاعدگی خود را شروع می‌کند. علائم خاصی وجود دارد که نشان می‌دهد دختر در حال آماده شدن برای بلوغ است و ممکن است به زودی قاعدگی خود را شروع کند. مانند رشد موی ناحیه زیر بغل، رشد سینه، جهش رشد، نوسانات خلقی و تغییر شکل بدن. بیشتر دختران از سنین 12 تا 13 سالگی قاعدگی خود را شروع می‌کنند. اما این احتمال وجود دارد که دختری زودتر یا دیرتر قاعدگی خود را شروع کند.

آیا وقتی دوره‌ام شروع می‌شود صدمه می‌بینم؟

بسیاری از دختران از قاعدگی می‌ترسند زیرا داستان‌های وحشتناکی درباره گرفتگی، سردرد و سایر موارد شنیده اند. حقیقت این است که دخترتان ممکن است چند مشکل جسمی مانند گرفتگی، درد، سردرد یا کمردرد داشته باشد. اما برای او مهم است که درک کند درد معمولاً کم است و احتمالاً طولانی نخواهد بود.

آیا مردم می‌دانند که من قاعدگی دارم؟

دخترانی که بسیار خجالتی هستند ممکن است از این که دیگران در هنگام قاعدگی بدانند ترس دارند. اما اگر دخترتان نمی‌خواهد، کسی از آن مطلع نمی‌شود. پس احتمالاً آن‌ها نمی‌دانند مگر اینکه به آن‌ها بگویید پد‌های قاعدگی نازک هستند و از طریق لباس دیده نمی‌شوند.

اگر دوره من به طور ناگهانی شروع شود چه کاری انجام می‌دهم؟

هر دختری نگران است که وقتی در مدرسه، اردو یا هنگام خواب ممکن است قاعدگی او به طور غیر منتظره‌ای فرا برسد. متأسفانه تعیین زمان شروع قاعدگی همیشه آسان نیست. به دخترتان کمک کنید تا دوره‌های قاعدگی خود را ردیابی کند تا در مورد زمان شروع آن ‌ایده داشته باشد. همیشه ‌ایده خوبی است که دختران در صورت عادت ماهانه‌ ناگهانی یک کیف داشته باشد که داخلش لباس زیر اضافی، پدبهداشتی و دستمال کاغذی داشته باشد. مطمئن باشید که او همیشه در کوله پشتی‌اش وسایل مورد نیازش را دارد.

آیا می‌توانم وقتی قاعدگی می‌کنم هنوز ورزش کنم؟

دختران نگران هستند که ممکن است قاعدگی در فعالیت‌های روزمره آن‌ها تداخل ایجاد کند. اما دلیلی ندارد که فرزند شما فقط به دلیل قاعدگی نتواند در ورزش یا سایر فعالیت‌های فوق برنامه شرکت کند. به دخترتان یادآوری کنید که هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی یا بدنی ممکن است لازم باشد مرتباً پد بهداشتی‌اش را عوض کند.

منبع: www.verywellfamily.com

نی نی سایت